- Kennisbank
- Kennisbank
- Schade
- Schade & Verzekering
Transportschade
Wat verstaan we onder transportschade? Een voorbeeld is wanneer de beheerder met een camper tegen een paaltje rijdt, waardoor een knipperlicht kapotgaat.
Belangrijk: je moet schade altijd melden voordat je het terrein van de stalling verlaat. Alleen dan kunnen we vaststellen of de schade op onze locatie is ontstaan en of het als transportschade kan worden gezien. Als je de schade niet meldt voordat je weggaat, kunnen we de melding helaas niet in behandeling nemen. In artikel 7 van onze stallingsvoorwaarden lees je precies wat er gebeurt als schade als transportschade wordt aangemerkt.
Hoe meld je schade? Je kunt schade melden bij de Klantenservice van Stalling31. Dit kan per e-mail naar [email protected] of telefonisch tijdens kantooruren. Bel je buiten kantooruren? Spreek dan een voicemailbericht in. Maak altijd duidelijke foto’s van je object (een overzichtsfoto) en van de schade (een detailfoto), zodat we goed kunnen zien hoe het object erbij staat en wat de schade precies is. Deze foto’s kun je meesturen als je de melding per e-mail doet, of later opsturen als je de melding telefonisch hebt gedaan.
Overige schade
Alle andere schades moet je zelf verzekeren. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verzekeren van je gestalde object tegen verlies, diefstal, schade (zoals brand, overstromingen en storm) en andere mogelijke schades, inclusief wettelijke aansprakelijkheid. Wij als stallinghouder hebben geen verzekering die jouw object dekt tegen schade, diefstal of verlies.
Hoe word je op de hoogte gesteld van schade tijdens de stalling?
Mocht blijken dat je object niet goed start of dat er plotseling een band lek is, dan zullen de beheerder of onze klantenservice je zo snel mogelijk informeren. Je kunt dan langskomen bij de stalling om de schade zelf te bekijken en te bespreken.