Stalling31
Bestaande klant? Log dan in op: Mijn Stalling31

Wat is een Accu massaslot?

Voor objecten met een accu (startaccu of huishoudaccu) raden wij sterk aan een accu massaslot te monteren op alle aanwezige accu’s in verband met de (brand)veiligheid. Een accu massaslot, ook wel massasleutel of accuschakelaar genoemd, zorgt ervoor dat de accu losgekoppeld is en er geen brandgevaar kan ontstaan door lekstroom. Het ontladen van de accu is daardoor ook niet mogelijk. Daarnaast bevorderd een massaslot ook de levensduur van je accu.

Verschillende Stalling31 locaties bieden een stroompakket aan. Neem je een stroompakket af, dan hoeft de aangesloten accu niet voorzien te zijn van een massaslot. Raadpleeg de stallingwijzer van jouw locatie om te zien of hier een stroompakket wordt aangeboden.

Waarom een accu massaslot?

Een massaslot is de makkelijkste manier om de accupolen los te koppelen voor de beheerder. Na het monteren hoeft er alleen maar een knop of sleutel omgedraaid te worden om de polen los te koppelen wanneer jouw object in de stalling staat. 

Voor de huishoudaccu wordt er verwacht dat deze losgekoppeld is voordat het object op de stalling komt. Een beheerder kan dit namelijk niet doen.

Waar koop ik een massaslot?

Massasloten zijn gemakkelijk verkrijgbaar online maar vaak ook via je dealer of onderhoudsbedrijf. Accu’s verschillen en zo ook massasloten, vraag daarom altijd om advies voor het monteren van een massaslot en welke de juiste is voor jouw accu.

Heb je zonnepanelen? Dan kan het ontkoppelen van je accu problemen veroorzaken met de laadregelaar. Zorg ervoor dat je bij het ontkoppelen van de accu de juiste stappen volgt in de voorgeschreven volgorde om schade te voorkomen.
Was dit artikel behulpzaam?
Nee 1
Volgende: Wie zet mijn object binnen? En heeft mijn object een vaste plek?
  • Onderwerp
  • Bericht
  • Persoonlijke gegevens

Contactformulier


Op onze Klantenservice pagina; MijnStalling31 Account vind je antwoorden op veelgestelden vragen over je persoonlijke account.
Bekijk deze pagina hier
Staat jouw vraag er niet bij? Klik dan op 'volgende' en schrijf je bericht.


Op onze Klantenservice pagina; Kosten & Facturatie vind je antwoorden op veelgestelden vragen over je contract of factuur.
Bekijk deze pagina hier
Staat jouw vraag er niet bij? Klik dan op 'volgende' en schrijf je bericht.


Op onze Klantenservice pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen en bieden we informatie over het stallen van je object, je persoonlijke MijnStalling31 account en nog veel meer.
Bekijk deze pagina hier
Staat jouw vraag er niet bij? Klik dan op 'volgende' en schrijf je bericht.


Een ophaal- breng- of bezoekafspraak plan je gemakkelijk op je persoonlijke MijnStalling31 account.
Klik vervolgens op het gewenste type afspraak en datum om deze in te plannen.
Lees hier meer over het inplannen van een afspraak.


Contracten aanmaken doe je gemakkelijk via onze website. Ga naar de gewenste stallingslocatie en druk op de knop: Verder naar reserveren
Kun je geen prijzen zien omdat de locatie vol is?

Lees hier meer over het bekijken van de prijzen van een volle locatie


Persoonlijke gegevens


Op werkdagen wordt je binnen 24 uur door onze klantenservice teruggebeld.

Terugbelverzoek

Vul je naam en telefoonnummer in en word op werkdagen binnen 24 uur teruggebeld.

Spoed

Heb jij een vraag of een probleem dat met spoed behandeld moet worden? Druk dan op ‘Toon telefoonnummer‘ om het telefoonnummer te zien.

Toon telefoonnummer

088-031 31 31